tisdag 26 februari 2013

Danuta har rensat

Nu har den polska städerskan rensat bort en drös bloggar jag trodde jag följde o som jag trodde länkade till den här bloggen. En del verkade inte vara uppdaterade på länge, andra verkar ha bytt fokus. Jag är fullkomligt ointresserad av pyssel och såna där vita saker, bilder på hembakt o fina dukningar, så dom bloggarna rök också. Fast dom tycks vara väldigt välbesökta av nån outgrundlig anledning.

Ska försöka hitta några nya byggnadsvårdsbloggar, helst utan för mycket rabarberpajer o loppisfynd. Några tips? (ngt litet auktionsfynd kan nog vara kul, men inte drösar med nyvirkade grytlappar och hemflätade kvistkransar, då kroknar jag...)

Bara för att va sån, kommer här ett trähus från en helt annan del av världen. Ganska fint, eller hur?

7 kommentarer:

  1. Huset på bilden helt i min smak. Ryskt? Öststatskt? Tänk att hitta en utomnordisk utrikesblogg med byggnadsvårdsinriktning. Det vore mumma!

    SvaraRadera
  2. Skulle kunna va ryskt, men det är chilenskt... mkt trähus där o stor träindustri (och skogar förstås).

    Men titta på denna polska blogg -
    http://ozabytkach.blogspot.se/

    Ngn hade tittat in till mig o kolla vilka hus o vilka renoveringsprojekt! Ska vi tipsa dom om Google Translate?

    SvaraRadera
  3. Ett förtydligande från Danuta - hon menar förstås inte att det är något fel med pysselbloggar, men hon tror inte det är meningsfullt att länka till dem, eftersom länkarna är till för att ha ha koll på det intressanta som händer med husen utan att brevlådan beckar ihop så fort nån hänger upp ett äggskal i påskriset.

    SvaraRadera
  4. Den bloggen du hänvisade till var intressant!

    SvaraRadera
  5. Om Danuta funnits på riktigt, hade jag bett henne översätta...
    Har dock kommenterat inlägget om renoveringen av kyrkan o tipsat om att man kan lägga in Google translate. Håller med om att det vore kul att följa vad man gör på andra håll. Jag har några ryska följare, kanske ska kolla med dom? Rätt många besök från Ryssland, ser jag nu, ligger fyra i Boda NOrregård-ligan...

    SvaraRadera
  6. Om jag blev bortstädad för att jag inte länkade tillbaka till dig så ber jag om ursäkt. Jag har varit slarvig med att uppdatera mina länkar. Nu ligger du där iallafall!
    Om jag blev bortstädad av något annat skäl så kan du ju bortse ifrån det här...

    SvaraRadera
  7. Haha! Det är rätta takter! Jag håller med, jag har också tröttnat på alla dessa shabby chic-bloggar med pyssel och stillebenfotografier av någon vas i ett hörn. Men jag hittar inte så många nya byggnadsvårdsbloggar. Ska bli kul att se om du får några bra tips.
    Stina

    SvaraRadera