måndag 9 maj 2011

Köket fortsätter utomhus







Ja, detta eviga problem. Här har vi nu köket, funkar fantastiskt bra på alla sätt, men nu är vi trötta på att ta jättekliv ner på hälleberget. Här krävs ngn form av golv o vi har fastnat för lärk som ska sluta an mot berget o därmed få lite ojämn form. Då ska det inte upplevas som nåt villadäck. Dessutom blir det omringat av 1. Köket 2. Grönsaksland 3. Syrénhäck 4. Ngt nyplanterat på ung en halvmeters höjd. Kan bli ganska ombonat.

Det är på denna sida jag huggit syrén men det skulle behövas tas bort ännu mer.
Åh, denna ständiga vacklan mellan insyn, utsikt och sol, grönska. Jag vill ha allt!

3 kommentarer:

  1. Vilket fint solljus i köket. Blir säkert kanonfint med däcket/verandan/uteplatsen.

    SvaraRadera
  2. Härliga inpirationsbilder på ett vackert kök.

    Jag undrar vad det är för längd på bänkarna i vinkel? och om du tycker att det går bra att arbeta där?

    Jag planerar(mest fantiserar) om hur vi ska göra om köket i somamrstugan, därför undrar jag. Vi har ett hörn som har en vägg på 1,5m och en på 2m, fst där ska också en spis få plats

    SvaraRadera
  3. Måste nog mäta... det är säkert inte så stort som din hörna. Det går mycket bra att arbeta här, dvs en person får ledigt plats, men får maka på sig om ngn behöver ngt ur lådorna eller - gud förbjude - ta sig in i högra delen under diskbänken (där pumpen står). Här förvarar vi återvinningspåsarna...suck.
    Frågan är var du ska göra av spisen - du behöver ju utrymme på båda sidor inte minst för att kunna vrida handtag åt alla håll.

    SvaraRadera