tisdag 12 april 2011

Skrap-skrap





Ett evighetsarbete, detta skrapande, inget för otåliga. Jag har alltid föreställt mig hallen i gråblått, violett, brunt och så var det så det såg ut under pärlsponten. Ja, jo, vi tog bort rasket o hittade lager av fula tapteter, nu dock lera på allt samt en del lappat foder. Blir en utmaning att måla nytt brunt som har samma mörkt o mättat gråbruna ton.

Gamlingarna som var här o grät i början av 70-talet (barnfödda i huset) påstod att kantfyllningarna var av guld - och visst fanns det spår av gul färg, jämte rosa. Färgrant så det förslog!

2 kommentarer:

  1. Tjoho! Vilken tur du såg att jag frågade efter adressen :)

    Jag länkar din blogg. Antar att det är ok!

    Vilket underbart place ni har! Och vad fint ni gör det!
    Här kommer jag bli stammis..

    Charlotta

    SvaraRadera
  2. Jag är stammis hos dig med, numer... sen en dag tillbaka...
    Kul att jag hittade din blogg, minns inte hur, har så fruktansvärt tråkigt på jobbet bara så jag surfade runt lite.

    SvaraRadera